In de koopgoot van Rotterdam is het verboden te fotograferen
Censuur : Grensoverschrijding
Ik ben met mijn camera naar de koopgoot gefietst om te zien of daar echt iets van klopte. Na een tijdje overzichten en koele registraties te hebben gemaakt stuurde een beveligingsagent me inderdaad weg. Ik liet me echte niet zo makkelijk wegsturen en ging aan een andere kant verder met het fotograferen van mensen die de trap afliepen, vervolgens liep een tweede beveiligingsagent op mij af en vertelde dat ik alleen foto's mocht maken van de trap en niet in de koopgoot zelf. Ik wachtte even tot hij verdwenen was en liep terug naar de eerste plek waar ik begonnen was met fotograferen daar stond een nieuwe beveligingsagent, expres om uit te dagen fotografeerde ik hem een aantal keer. Uiteindelijk kwam ook hij naar me toe met de vraag of ik wilde stoppen, maar niet voordat ik een aantal foto's van hem had gemaakt terwijl hij de roltrap afsteeg. Ik was een tijdje met hem aan het praten toen een collega die mij al eerder had gevraagd om weg te gaan, erbij kwam staan. "Is ze nou nog steeds bezig", zei hij, ik kon toen echt niet meer verder gaan met fotoraferen. Ik denk dat als ik toen door was gegaan er echt iemand boos mijn rolletje uit het fototoestel had gerukt. Stoppen dus.

No comments:

Waves that came from Ternate

  The waves that came from Ternate