Opdracht Wereldaidsdag

Het ging in deze opdracht om het maken van een cover en pagina 4,5 voor nrc next. Er waren 2 artikelen waarop je je onderwerp kon aanpassen. Mij interesseerde het ene artikel overaids de aidsactivist meer dan de andere. Dit artikel vond ik persoonlijker als het andere artikel. Uit het artikel sprak mij vooral het gedeelte over homo's die een kloof met de rest van de wereld leken te krijgen het meest aan. Het gevoel stond hier centraal het ging om een bepaalde angst die ook van belang is in de rest van het artikel.
Met dit gevoel wilde ik verder werken. Ik wilde dit gevoel laten zien door me te verplaatsen in een individu uit deze groep. Ik besloot dit vervolgens vormtegeven in 2 verschillende portretten. De jongen op de foto,waarvan gezicht zichtbaar is, is homosexueel en ik vroeg hem zich teverplaatsen in iemand met aids. Daarnaast heb ik in beide foto's een masker gebruikt omdat ik dit gevoel van je afschermen wilde laten zien, isolatie en angst die het masker uitstraalt. dit een geisoleerd gevoel. Je hoort er niet bij je wilt jezelf afschermen.

No comments:

Waves that came from Ternate

  The waves that came from Ternate