De definitieve opdracht

De opdracht bestond net zoals de andere opdrachten uit het samnevoegen van 2 foto's tot 1 foto. Bij deze opdracht moest gebruik worden gemaakt van een Hasselblad. De film was dan 6 bij 6 cm. groot. De negatieven zijn dan groter als bij kleinbeeld. De digitale foto is in de studio gemaakt en moest met een speciale functie in photoshop worden vergroot tot het aantal pixels van het analoge beeld. De negatieven van de hasselblad zijn natuurlijk wel eerst ingescand.
Mijn idee was om in de duinen in Den Haag te fotograferen. Daar heb ik veel tijd in mijn jeugd doorgebracht omdat mijn oma daar woont. De achtergond is gefotografeerd met de Hasselblad. Dit was een hele ervaring omdat ik nooit eerder met dat ding had gefotografeerd, natuurlijk ging er ook van alles mis, gelukkig was er een tweede rol aanwezig.
De foto in de studio is gemaakt van mijn oma, dit maakt het beeld completer. Die duinen en landschap hoort ook bij de herinneringen met mijn oma.
Ik heb hierbij 1 studiolamp gebruikt die ik op dezelfde manier heb neergezet als dat de zon zou schijnen. Het bewerken in photoshop vond ik een hele opgafe. Uiteindelijk denk ik dat het wel een geheel goed beeld vormt. De lichtbron had misschien net iets schuiner moeten schijnen maar de rest klopt wel.

No comments:

Waves that came from Ternate

  The waves that came from Ternate