Decoratieve portretten

Als voorbeeld nam ik Pierre & Gilles en Bernard Strik. In dit werk vond ik het veelzijdig kleurgebruik erg inspirerend. Bij P & G vond ik de kitscherigheid van de portretten een interessant aspect om mee te werken. Op het randje balanceren van mooi en fout mooi. Ik hou wel van overdreven kitsch. Dat wilde ik verwerken in mijn foto's. Alleen wilde ik dan wel proberen om er een soort nog steeds wel mooi werk van te maken. Dus niet heel erg foute kitsch.
Uit het werk van Strik nam ik de combinatie van stof en foto's over.
De eerste stap is met enorme bloemen in een huiskamer fotograferen. Ik heb verschillende voorwerpen meegenomen om het beeld extra veelzijdig te maken en vol met kleur. Van deze foto's heb ik een serie bewerkt door te knippen en plakken en er kanten ondergoed aan toe te voegen.
De tweede serie is in de studio gefotografeerd. Voor deze serie ben ik allemaal rommelmarkten afgeweest om materialen te zoeken. Uit die materialen heb ik setjes gemaakt van kleren, sjaaltjes en voorwerpen. Vervolgens ben ik met hetzelfde model gaan fotograferen.
In de uiteindelijke collages wilde ik de patronen van de kleding verwerken. Deze patronen werken goed samen met het model.

No comments:

Waves that came from Ternate

  The waves that came from Ternate