Istanbul We afgelopen maand (28-10-2005/2-11-2005)vertrokken met de fotografie klas naar Istanbul om daar foto's te maken en Turkse studenten te leren kennen. Iedereen heeft daar een aantal foto's gemaakt met als onderwerp jong . Ik vond het heel erg moeilijk om ter plekke een bepaald onderwerp te kiezen waar ik me op zou focussen en doelgericht foto's zou maken. Dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik heb ter plekke foto's gemaakt van losse dingen die ik wel inspirerend vond. Daarnaast vielen mij de vele foto's van Ataturk heel erg op. Ik besloot daar wel echt een serie van te maken. Ik denk wel dat dat iets met jong te maken heeft, de culturele veranderingen die Ataturk afdwong. Een obsessie met deze man van vele mensen die ik tegenkom in de stad benadeeld minderheidsgroepen in Turkije.  De Turkse studenten hebben ons veel van de stad laten zien. Je komt sneller op plekken die bijzonder zijn vooral dat een student ons thuis bracht bij zijn ouders was een speciale ontmoeting. 

No comments:

Waves that came from Ternate

  The waves that came from Ternate