De foto's onder dit stukje tekst heb ik gemaakt in het studiejaar 2004-2005. Een aantal die ik zelf beschouw als vrij werk naast bestaande school opdrachten. En een aantal die duidelijk wel zijn verbonden met een opdracht.

Van onder naar boven:

De eerste vier foto's zijn van het propeduese jaar van de St.joost. De eerste 2 zijn van een opdracht ruimtelijk beeld. Daarin zijn de takken van een boom verweven met de panty die uit de wassen voet komt. Het ging bij deze opdracht om een structuur door de ruimte te maken.
De volgende twee foto's zijn van een opdracht bewegend beeld en horen bij een story board. De foto's geven een beeld waarbij de hoofdpersoon gevangen is in een zelfbeeld dat hij voorgespiegeld krijgt door invloed van hallucinerende middelen.

De laatste vier zijn voor mij duidelijk momenten waarbij ik het hoogtepunt van de periode heb vastgelegd. Eerst 2 foto's midden in de winter. Takken met sneeuw, tuinen besneeuwd, koud.
De reden dat ik de foto's nam is simpel, ik vond de sfeer en het moment zo fascinerend dat ik me camera greep en het wel moest vastleggen. Wie weet hoe vaak we nog zo'n winter tegen komen, met het broeikaseffect en de daardoor opwarmende aarde.
De andere twee zijn in Turkije genomen, ik vind het twee mooie momenten in een touristen plek aan de kust van Turkije. De beweging van deTukse gewaden. Een surrealistische plekje aan de zee om een biertje te drinken, al drijvend op een plastic slang.

No comments:

Waves that came from Ternate

  The waves that came from Ternate